28 March 2024
ΕΛΛΑΔΑ

Βόλτα στις Λίμνες της Ορεινής Κορινθίας

Κείμενο – Φωτογραφίες : GFiotakis – Rania
Κυριακή 1η Ιουνίου 2008 στις 7.30 το πρωί ξεκινήσαμε με την Ρανια για μια βόλτα που είχαμε κανονίσει να την κάνουμε μονοήμερη μιας και δεν μπορούσαμε διήμερο αυτήν την φορά.
Προορισμός μας η ορεινή Κορινθία και οι λίμνες της.
Λίμνη Στυμφαλία , Λίμνη Δόξης (Φενεού) και Λίμνη Δασίου.
Η μοναδική μας αποσκευή ήταν ένας μικρός σάκος που είχε δυο μικρά μπουκαλάκια με πάγο για να φτιάξουμε καφέ και τις έξτρα επιγονατίδες μιας και το πρόγραμμα είχε και χύμα.
Φτάσαμε στην Νεμέα στις 8.30 και κάτσαμε να πιούμε ένα καφεδάκι και να φάμε τυρόπιτα.
Εκεί ανακάλυψα πως από παράληψη μου δεν θα μπορούσα σε αυτη την βόλτα να χρησιμοποιήσω την φωτογραφική μου μηχανή , μου την έδωσε αλλά δεν πτοήθηκαμε και συνεχίσαμε.
Οτι φωτογραφία δείτε είναι από το κινητό μου, παλιό και με μικρή ανάλυση και μικρης χωρητικότητας.
Η διαδρομή μέχρι την Λίμνη Στυμφαλία άμορφη με στροφιλίκι φυσικά και περνώντας από δυο άμορφα χωριά, τα Αηδόνια και το Ψάρι , μεγάλο και όμορφο χωριό.
Φτάνοντας στην Λίμνη Στυμφαλία το θέαμα εκπληκτικό τουλάχιστον για τα δικά μου μάτια , σταματώ την μηχανή στην άκρη του δρόμου και βγάζω το κράνος και πριν ακόμα σβήσω την μηχανή ακούω μια συναυλία από κελαηδήσματα πουλιών που σκέπαζε τον ήχο της μηχανής , εκπληκτικό !!!
Μείναμε εκεί πολύ ώρα ακούγοντας την συναυλία που μας προσφεραν , ήταν η πρώτη φορά που άκουγα τόσες πολλές και διαφορετικές φωνές πουλιων, καναμε μια μικρή βολτα εκει γυρω και ξεκινήσαμε σιγα σιγα να αφήνουμε αυτην την μοναδική συναυλία για να πιάσουμε παλι τα στροφιλικια με προορισμό την Λιμνη Δόξης (Φενεού)

η διαδρομή εκπληκτική και οταν λεμε εκπληκτική το ενωω. και ιδιως το κομματι μεχρι το χωριο Καστανιά ειναι φανταστικό , σφιχτό στροφιλίκι με φοβερή βλάστηση ατελείωτο πράσινο και ομορφιά που θα την ζήλευαν πολλά μέρη.
Η διαδρομη περνα απο τα ομορφια χωρια Μοσιά , Μεσινό και τον Αρχαιο Φενεό και φτάνει στην Λίμνη Δόξης.
Φτάνοντας στην Λίμνη Δόξης πήγαμε στο νησάκι που εισχωρεί σχεδόν στο κέντρο τη Λίμνης , είχε πολλούς επισκέπτες και έτσι φύγαμε κάνοντας το γύρο της λίμνης ψάχνοντας να βρούμε ένα μέρος ήσυχο για να αράξουμε , έτσι βρήκαμε ένα τραπέζι με πάγκο κάτω από ένα δέντρο με παχύ ίσκιο και σταματήσαμε , φτιάξαμε τον παγωμένο μας καφέ και απολαύσαμε την ηρεμία της λίμνης και την ομορφιά της.

Μετα απο μιάμιση ώρα φορεσαμε τις επιγονατίδες και ξεκινήσαμε μπήκαμε στο δρόμο πισω απο το φράγμα με προορισμό προς το χωριό Φενεό 5 χιλιόμετρα χωματόδρομος εκπληκτικής ομορφιάς , εύκολος βατός απο το χωριό συνεχίσαμε προς το χωριό Γκούρα άσφαλτο.
Στο χωριό Γκούρα πιάσαμε χώμα πάλι για 26 χιλιόμετρα μέχρι την λίμνη Δασίου.
Ο χωματόδρομος κατά κύριο λόγο ήταν εύκολος εκτος απο καπια κομμάτια που ήταν δυσκολος με φυτευτή πέτρα (σπαστιρι ) η διαδρομη πανέμορφη ανεβαινε ψηλά στο βουνο περίπου στα 1500 υψόμετρο.
Σε καπια στιγμή βρεθήκαμε σε ενα λειβαδι γεματο με άγρια άλογα , κριμα που δεν μπόρεσα να τα φωτογραφήσω , συνεχίσαμε απολαυανοντας την φύση και την ησυχία της φύσης εως που φτάσαμε στην λίμνη Δασίου, ειχα να παω εκειαπο την περίφημη εκδρομη που είχαμε παει με τα χιονια.

Αράξαμε εκει και ξεκουραστηκαμε λιγο αφου καναμε την βολτα μας γυρω απο την λιμνη.
Στην συνέχεια προχωρήσαμε για αλλα 6 χιλιόμετρα χώμα μεχρι να βγουμε στα Τρίκαλα Κορινθίας όπου βρήκαμε ενα μαγαζί με υπέροχη θέα για να φάμε.

Αφού φάγαμε κατηφορίσαμε λιγο παρακάτω για να πιούμε το καφεδακι μας.
Στην συνέχεια ξεκινήσαμε για επιστροφή αλλά οχι απο τον δρόμο που κατεβαίνει συνήθως προς Ξυλόκαστρο η Κιάτο αλλά αριστερά προς Καρυά , διαδρομή που μου πρότεινε ο Γιώτης , φανταστική διαδρομη και σας προτείνω να την κάνετε με την πρώτη ευκαιρία
καναμε μια σταση στην πηγη στο χωριο Εβροστίνη εκει οπου ξεκιναει το μονοπατι των μύλων, ηπιαμε δροσερο νερο της πηγης και συνεχίσαμε ως την Παναγιά των Καταφυγίων με την εκκλησία να κρεμετε στο γκρεμό , καταπληκτικά θέαμα , συνεχίσαμε η θεα πανοραμική.

Φτάσαμε στο παραλιακά χωριο Πεταλούς και απο εκει συνεχίσαμε την παλια εθνική μεχρι το Ξυλόκαστρο οπου βγηκαμε στην νεα εθνικη και βουρ για την επιστροφη.

Η μονη παραφωνία ηταν η τρομακτική κινηση στην εθνικη για επιστροφή και ειπα πως δεν το ξανακάνω να γυρνάω Αθήνα τοσο νωρις, παντα βράδυ για να εχει αραιώσει η κίνηση.
Σύνολο 430 χιλιόμετρα με 38 χλμ χώμα.

εδω η διαδρομη το κιτρινο ειναι η διαδρομη με χωμα